dimecres, 6 de març del 2013

Tanquem el projecte sobre els maquis i la Guerra Civil

Bé, sembla que donem per acabat el projecte, que tants dies ens ha ocupat a la classe, sobre els maquis i la Guerra Civil espanyola. Per enllestir-ho hem recopilat tota la informació treballada i l'hem editat en una mena de llibreta antiga...ja que estàvem estudiant una època passada. Ens han quedat així de maques!

En fer tota la recollida d'informació també hem fet un índex de temes i unes conclusions del treball realitzat. Estic molt contenta de comprovar que tots heu pogut explicar el procés o bé coses que heu après amb aquest projecte. En destaco algunes de les vostres frases...

"Hem après que els maquis eren unes persones que formaven una guerrilla antifranquista" Sheila


"...els maquis, per canviar de lloc, ho feien a la nit. Per comunicar-se xiulaven o feien una foguera." Carmen

"...vam fer un mural molt bonic que tenia força informació sobre el dia a dia dels maquis" Alicia

"a la línia del temps...vaig aprendre a col·locar fets, també quant durava la Segona República, la Guerra Civil i la Postguerra i Dictadura" Joel

"El projecte dels maquis el vam començar llegint el conte dels "Tres Tambors". Parla sobre una noia que viu la Guerra Civil..." Irina

"Del dia a dia dels maquis vam estudiar la comunicació, el desplaçament, l'armament, la salut, la vestimenta, 
el temps lliure i el menjar." Marc

"abans de la Guerra les escoles eren més tranquil·les i després més dures" Jatniel

"La feina d'un historiador és investigar el passat. Una manera és anar a investigar a un lloc on hi ha molta informació (biblioteca, Arxiu Nacional, diaris, etc " Moha

"Quan vam aprendre tot això ens vam adonar que estàvem fent d'historiadors, perquè els historiadors investiguen el passat i per fer-ho han de distingir les fonts primàries i secundàries." Ana María

"A l'Arxiu vam veure documents dels maquis i altres temes" Ayoub

"...a l'excursió a l'ANC vam veure molts documents, com es restauren,, com es classifiquen, on es guarden..." Dani

"vam investigar diversos fets entre 1931 i 1975....vam fer una súper-línia del temps i els vam posar tots allà"
Javi

"a l'Arxiu vam descobrir una serie de coses, com per exemple que els documents que tenen allà són tant importants perquè són autèntics i únics. Lourdes

"entre les fonts secundàries hi han els llibres d'història, biografies, tractats d'art i estudis arqueològics." Manu

"a l'Arxiu Nacional de Catalunya primer ens van ensenyar les instal·lacions i després vam fer un taller" Victor

"fent la línia del temps he aprés quan va ser la batalla de l'Ebre, quan Picasso va pintar el Guernika..." Gerard

"Jo no coneixia el període de la 2a República, el quadre de Picasso i altres coses de l'època" Neil

"...sobre els maquis vaig aprendre que s'amagaven als búnquers i que no tenien molta vida personal" Samu

"una altre feina va ser estudiar el quadre del Guernika, que representa el dolor de la guerra" Nerea

"Les fonts poden ser primàries o secundàries, es a dir, de l'època o basades en l'època però elaborades després" Helena

"Jo he après que en el conte dels "Tres Tambors" la gent patia molt per si morien ells o els seus fills" Jordi

"...em va semblar interessant que la paraula maquis volia dir guerrillers i "ressistència" Soufian

1 comentari:

  1. Bon dia i bona tarda!
    I ja que escric de tarda...
    Bona tarda Irina, bona tarda Ayoud,bona tarda Soufian, bona tarda Joel, bona tarda Lourdes, bona tarda Neil, bona tarda Nerea, bona tarda Samuel, bona tarda Mohamed, bona tarda Sheila, bona tarda Gerard, bona tarda Helena, bona tarda Jatniel, bona tarda Alícia, bona tarda Víctor Manuel, bona tarda Dani, bona tarda Carmen, bona tarda Víctor, bona tarda Ana-Maria, bona tarda Javier, bona tarda Jordi, bona tarda Marc, bona tarda Lola.
    Esteu en un moment molt maco de la vida. L'any que ve ja anireu a l'ESO i viureu moltes coses.
    Però quan us feu més grans i mireu enrera enyorareu amb carinyo aquesta etapa que ara viviu. Sou totes i tots genials. Mireu de ser bones persones amb tothom. Teniu intel·lgència i capacitat, més del que us penseu. I teniu una mestra que en sap molt i us estima.
    Us envio una molt forta abraçada!
    Me'n recordo molt de totes i tots.
    Cuideu-vos els uns als altres, respecteu-vos i apreneu tant com pogueu.
    Em va agradar molt tenir la sort d'estar amb vosaltres i aprendre, perquè els mestres també n'aprenem de vosaltres cada dia.
    Que sigueu molt feliços!

    ResponElimina